reklama

Nevýhodné a zabudnuté možnosti Slovenska

Bola som na ceste z malej chatky v okolí Ružomberka na západ. Keďže čítanie kníh mi počas cesty zatvára oči, tak som pozorne špehovala okolie. Malá expedícia na nezápadnej časti Slovenska ma veľmi sklamala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Obrázok blogu

Týždeň dovolenky som si užívala, resp. som sa sústredila na atrakcie v horách, kde mi ceny samotné už nahradili adrenalín zo zážitkov. Človek si povie, že sa tam naozaj nenudí. Možnosť požičania kolobežiek, bicyklov alebo turistické chodníčky, ktoré znalého človeka zavedú na prekrásne miesta. Rozhodla som sa vyskúšať práve kolobežku, ktorých súčasťou bol dovoz lanovkou na vrch. Nasadili mi helmu. Hlavu je dôležité chrániť, ale čo ruky. A nohy. Chrbtica. Vzhľadom na cenu atrakcie som čakala brnenie vojaka. Rozbité betónové cesty, tlak 150 a trúbiace autá, ktorým naše dopravné prostriedky zavadzali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V tretí deň bolo počasie veľmi príjemné, ktoré nám vnuklo tzv. „mliečnu myšlienku". Chceli sme navštíviť salaš, kde na vlastné oči uvidíme, koľko práce sprevádza výroba syra. Majitelia nás oboznámili, že nie sme prví záujemcovia o niečo také. Uvedomila som si, žeby bol výborný nápad robiť týmto spôsobom pre študentov či návštevníkov malú prezentáciu o výrobe mliečnych výrobkoch inak ako vo veľkovýrobe a možnosť spoznať históriu tohto prostredia.

Pobyt na horách nesmie obísť turistika. Väčšinou si vyberám miesta, ktoré ešte nemám preskúmané a samotná návšteva mi nezabrala toľko času, ako chabé označenie lesných chodníčkov. V prírode zvyknem mať paranoidné predsudky, ale aby som sa mohla vrátiť domov, musela som skutočne pozorne vnímať značky. V polovice cesty sme uvažovali o ceste späť, ale tabuľa s nápisom „Občerstvenie 3 minúty" v horskom teréne bol ako samotný záblesk z nebies. Pobrali sme sa teda vpred. 10 minút preč, tak sme sa rozhodli spýtať spotených turistov. „Tabuľa je stará, zničená, 0 bola zotretá, podnik je pomalou chôdzou 30 minút a viac". Označenie je veľmi slabé, často krát žiadne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prešli sme okolité miesta, dediny, kde sme pozorne vnímali statiku domov. Môj dojem bol taký, že na pýchu slovenských miest ssa akosi zabudlo.

V texte som spomenula len veci, ktoré mňa osobne najviac zaujali. Verím tomu, že to nie sú jediné nedostatky. Nemôžem povedať, že sú to časti, na ktoré sa neodvádzajú vôbec žiadne financie, ale pre spokojný život v horskom prostredí málo. Slovensko je naozaj krásna krajina, majúca veľa kultúrnych pamiatok, atrakcii, miest na trávenie voľného času, ktorá za údržbu a prezentáciu stojí. Celá.

Eva Kostolányiová

Eva Kostolányiová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám ciele, na ktoré ešte nedočiahnem, tak si vyrábam svoj vlastný rebrík z kvalitného dreva. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu