reklama

Otrepané, overené, športom ku zdraviu

Ako malá som pri sledovaní športu svoj rozum príliš nepozastavovala, pretože som to brala len ako zábavu ostatných ľudí. Postupne ma rodičia prihlásili do rôznych poobedných škôl, kde som časom získavala informácie o kladných stránkach venovania sa športovej činnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Keď som dovŕšila dvanásty rok, tak ma mama vzala na prehliadku k lekárovi a následne som dostala odporúčanie o spevnení celého tela, keďže som bola vo vývine, chrbtica bola na pol ceste k deformácii a telo som mala na pohľad pritenké.

Od malička som ku koncu dňa dostávala z času na čas migrény, ktoré mi spôsobovali v živote komplikácie najmä pri dňoch, keď ma čakal bohatý program. Ako riešenie mi slúžil beh cez park, niekedy hore dole cez záhradu a plávanie.

Postupom času ma výdaj energie začínal fascinovať natoľko, že som okrem športov začala chodievať do fitness centra, kde som nabrala natoľko kondíciu, že na telesných hodinách som hnala učiteľov a za mnou dlhé jazyky so spotenými tvárami žiadajúce prestávku. Túry a pretiahnuté večere mi prestávali robiť problém, keďže som na väčšiu fyzickú záťaž bola zvyknutá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Ja ťa nechápem ako môžeš toľko jesť". Túto vetu som počúvala nejedenkrát za deň od svojej rodiny, pretože dávky som často krát podľa nich prehnala a to boli akurát dni, čo som si myslela, že mám diétnejší režim. Dokázala som zjesť veľké kvantum jedla a aj dokážem, ale má to svoje následky. Ráno prebudenie sa so špatným pocitom v bruchu a nafúknutým ako po sude piva. Predsa len bol veľký rozdiel pri jedení pravidelne zdravej stravy do určitej hodiny s cvičením, ako s normálnym (nenormálnym) stravovaním. Nabraté kilogramy padli dolu a bola späť na optimálnu hmotnosť.

Namiesto dvojhodinovej rannej činnosti pri teleráne som nahradila hodinu spánku na viac a pár cvikov pri posteli, ktoré mi ponaťahovali celé telo, pripravili do nastávajúceho dňa so šálkou zdravého jedla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nábeh stresov a vyťaženosť pritiahla aj nespokojnosť samú so sebou, pretože som sa cítila len ako človek, ktorý nič nestíha a všetko bolo len o povinnostiach, ktoré som musela každý deň absolvovať. Stlačila som aktivity do určitej hodiny, posunula od určitej hodiny a našla si čas na odreagovanie sa cvičením, ktoré pritiahlo aj pocit dobre využitého času spolu s vytrvalosťou.

Našla som si práve to, čo ma baví. S radosťou môžem povedať, že ak človek v živote veci nepreháňa, tak to má úspech. Nie je nič lepšie, ako vedieť, že práve moje hobby mi prispieva lepšie k životnému štýlu a v ceste žiť lepšie. Momentálne sviatky môžu byť práve pre vás inšpiráciou a vety, zajtra začnem cvičiť, splniť.

Eva Kostolányiová

Eva Kostolányiová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám ciele, na ktoré ešte nedočiahnem, tak si vyrábam svoj vlastný rebrík z kvalitného dreva. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu